2013. március 24., vasárnap

Kovács Ágnes - kívül




gyerekként mindig erős törzsű
dús lombú fát rajzoltam
kőrisnek mondanám
még a gyökeret is jelzésszerűen
odamaszatoltam
pszichológusok álma
az állatorvosi nem ló
hanem gyermekrajz
egészséges arányok
egészséges személyiség

csak én tudtam
mennyire sérülékeny
az anyámból növsztett lombkorona
és mennyire ágbogas ólomnehéz
minden egyes gyökér


állandó istenhiányos éden
szép gyerekkorom

talán apa lehetett volna
akitől mindent megkérdezek
de inkább száműztem magam

most legtitkosabb részem
a poros sivatagban él
ritka oázisok gyérlombú
pálmái közt hűsöl csak olykor
és feketében jár mint a tuaregek
tudom e táj titkát is
bármikor lefestem a forró illatot

tudom az isten nevét is
így bármikor megszólíthatom

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése